poniedziałek, 23 kwietnia 2012

Sernik na spodzie z ciasteczek Oreo

Oreo - oklepane i przereklamowane, ale....musiałam spróbować takiego spodu w serniku. Musiałam spróbować, by się przekonać, że spód z tych ciasteczek nie gra w tym deserze pierwszych skrzypiec. I dobrze, bo przecież w serniku najważniejsza jest masa serowa... Całość wyszła nadzwyczaj pysznie - puszysty sernik i pyszna czekoladowa polewa... I tak słodko minął nam weekend ;)



Sernik na spodzie z ciasteczek Oreo
(tortownica 22cm)

Spód:
- 170g ciasteczek oreo (z masą),
- 50g masła

Ciasteczka wraz z masą należy rozkruszyć w blenderze, dodać stopione masło. Spód wyłożyć w tortownicy i zapiec ok. 8minut w piekarniku -170 stopni.

Masa:
- 450g sera z wiaderka,
- 150g crème fraîche (można dodać serka kremowego),
- 170g cukru pudru,
- 3 jajka (żółtka + białka),
- łyżeczka cukru waniliowego,
- łyżka mąki ziemniaczanej,
- kilka ciastek Oreo,
- odrobina skórki cytrynowej


Żółtka ucieramy z cukrem pudrem i cukrem waniliowym na białą masę. Dodajemy ser i crème fraîche ciągle miksując. Nastepnie wrzucamy mąkę, skórkę cytrynową i pokruszone ciasteczka Oreo. Na samym końcu delikatnie (ręcznie) dodajemy białka ubite na sztywno.

Masę serowa wylewamy na ciasteczkowy spód i pieczemy ok. 1h w temp. 180 stopni. Studzimy w piekarniku.



Polewa czekoladowa:
- 100g czekolady deserowej,
- 75 g śmietany kremówki,
- 25g masła,

Masło i śmietanę rozpuszczamy i doprowadzamy do wrzenia. Gorący płyn wylewamy na połamaną czekoladę i energicznie mieszamy - już poza ogniem.

Polewą ozdabiamy zimny sernik.

15 komentarzy:

  1. Skoro sernik to chętnie się poczęstuję :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Same w sobie faktycznie przereklamowane, za to do deserow i wypiekow wszelkiej masci nadaja sie doskonale!

    OdpowiedzUsuń
  3. oreo? same w sobie - nie bardzo... ale fakt, jako baza ciasteczkowa sprawdzają się świetnie - sama jeszcze nie robiłam, tym bardzij przepis zachowam. kocham serniki...

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam serniki, ale takiego jeszcze nie jadłam, wygląda pysznie :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. fantastycznie wyglada ten sernik .... a ja musze wypróbować w końcu Oreo jako składnik innego wypieku:) bo saute to ich nie lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  6. czestuje sie takim pysznym serniczkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hmm. Ja tam nie wiem czy one są przereklamowane, bo ja się w czasie reklam wyłączam, na billboardy nie patrzę, promocje omijam :-) I przyznam się szczerze, że niedawno dopiero spróbowałem, nie będąc świadomym jaką "historię" jem ;-)
    Ale pomijając całą otoczkę, to na pewno sernik na takim spodzie będzie mi smakował...

    OdpowiedzUsuń
  8. jeszcze nie spróbowałam oreo.Zawsze mam obawy, że wpadnę w uzależnienie, jak w przypadku nutelki :) Pozdrawiamy Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak ja tęsknię za sernikiem.
    Wspaniały!

    OdpowiedzUsuń
  10. zachwycający ten serniczek, urzekł mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszędzie serniki.. Twój bym wypróbowała ;-D Z takim spodem jeszcze nie jadłam.



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Kochany sernik,napewno wypróbuję ten przepis ale chcę użyć moich ulubionych ciastek sasanek z Lidla.

    OdpowiedzUsuń
  13. Pare modyfikacji z powodu braku składników, ale serniczek już w piekarniku, wygląda smacznie :3

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...